Matas øger konkurrencen på personlig pleje
Kæden lancerer et lavpriskoncept på deodorant og sæbe, samtidig med at apotekerne tager disse varer ned fra hylderne.
skriver kæden i en pressemeddelelse.
Læs også: Matas boomer på socialt medie: Millioner kigger med på videoer om parfume og skønhedsprodukter
Udmeldingen kommer samtidig med, at apotekerne ifølge den nye apotekerlov ikke længere må sælge make up og parfumeholdige produkter til personlig pleje, og Matas går nu ind i konkurrencen med dagligvarehandlen om at tage salget på netop de produkter.
- Vi ønsker med dette tiltag at gøre det endnu nemmere og mere attraktivt for forbrugerne at handle i Matas. Vi vil fortsætte med at have mange spændende ugentlige tilbud, men vi vil i supplement hertil sikre, at forbrugerne ALTID kan få de mest anvendte varetyper inden for personlig pleje til en lav pris, siger Matas’ adm. direktør Terje List.